Karty graficzne

PC-towe karty graficzne okiem gracza

CGA (1981) – do gier nadawała się słabo ponieważ wyświetlała obrzydliwe zestaw kolorów np. turkusowy z fioletowym. Nawet na początku lat 90-tych niektórzy męczyli starsze tytuły w takiej tonacji barw na ekranie. Kto miał Amigę mógł się pośmiać z tego co w kwestii gier potrafi  „poważny” komputer PC.

EGA (1984) – rozdzielczość 320×200 i 16 kolorów na ekranie z palety 64. Przez kilka lat na standardzie ogrywało się kolejne przygodówki Sierry i pierwsze symulatory od Microporse. W połączeniu z konfiguracją PC AT gry wyglądały przyzwoicie, chociaż właściciele Amig wciąż się śmiali.

VGA (1987) – w połączeniu z 386DX pozwalał ciupać w coraz bardziej rozbudowane gry, a  256 kolorów na ekranie robiło swoje. Do tego świetne tytuły pokroju Wolfenstein czy Wing Commander i Amigowcy już tak nie podskakiwali.